קידום אתרים אורגני, הוא התהליך שבו מסייעים לאתר להופיע במקום גבוה ככל הניתן בתוצאות חיפוש. חלק מרכזי בכך, תופסים מילות מפתח וביטויי מפתח, אשר משולבים באתר. אבל איך יודעים מהם מילות וביטויי המפתח הפופולאריים? התשובה, היא ביצוע מחקר מילות מפתח. כיצד הוא מסייע לתהליך הקידום? אספנו מידע בנושא.
מבהיר מה מחפשים
מחקר מילות מפתח עוזר למצוא את המילים העיקריות והביטויים העיקריים שהגולשים מקלידים במהלך חיפוש בגוגל. מחקר המילים עשוי להגיע עד לאלפי מילים שונות באותו התחום, ולכן חשוב לבצע את המחקר בכדי להבין מהם הביטויים הפופולאריים ומהם הדברים שלקוחות פוטנציאליים מחפשים במנוע החיפוש. מחקר המילים הוא הבסיס להקמת האתר, ולו בשל העובדה שהוא תורם באופן ניכר לבניית אסטרטגיית תוכן ממוקדת שעשויה לקדם אתכם לעמודים הראשונים בגוגל – בכל החשיפה גדלה, לידים חדשים נכנסים והרווחים גדלים בהתאם.
ממצה משיכת לקוחות
מחקר מילים, מבטיח שמושכים אל האתר לקוחות פוטנציאליים מכל הסוגים. זהו "הזנב הארוך" של הביקוש למוצרים ולשירותים שמוצעים דרך האתר. ביטויי זנב ארוך אלה ביטויים ארוכים יותר מהביטוי הקלאסי, כשבדרך כלל כמות החיפושים שלהם היא נמוכה יותר. אם למשל לביטוי "שיפוצים בירושלים" יש אלפי חיפושים בחודש, לביטוי "שיפוץ דירה קטנה בירושלים" יהיו מאות או עשרות חיפושים (כמובן שזו רק דוגמה, וכמות החיפושים הנ"ל אינה מדויקת).
מספק תובנות חשובות
בכדי למצות את המילים והביטויים שעשויים להתאים, חשוב להיעזר בכלי עזר מיוחדים לכך כמו keyword planner של גוגל. כלים אלה, גם יסייעו לדעת מה היקף החיפוש כיום אחר כל מילה או ביטוי והיקף העסקים שמתחרים על מקומם בתוצאות החיפוש לגבי מילים וביטויים אלה. גם מנגנון ההשלמה האוטומטית במנועי החיפוש יכול לסייע. מבצעים חיפוש על מילת מפתח ורואים מה מנגנון ההשלמה האוטומטית מציע. ניתן גם לעשות תהליך של הוספת אותיות שונות אחרי מילת המפתח ולראות מה מוצע בתגובה לכך.
מבהיר לאן לכוון כל לקוח
בבחירת המילים / ביטויים, יש לקחת בחשבון את משמעות החיפוש ללקוח – מה הוא רוצה להשיג? מי שמחפש למשל "סוגי פרקטים", מחפש מידע כללי וביטוי זה רלבנטי למאמר שתוכלו לפרסם באתר בנושא זה. בתחתית המאמר ניתן להפנות לעמוד מוצרי הפרקט באתר. מי שלעומת זאת מחפש "מחיר פרקט", סביר יותר שהוא כבר בשלב מתקדם יותר של היערכות לרכישה, אך בכל זאת טוב יהיה לפרסם מידע בנושא באתר, ולו כדי שאותו גולש יגיע אליכם.
מקדם שיפור מתמיד
מחקר מילות המפתח הוא תהליך מתמשך. אחרי מחקר ראשוני והגדרה של המילים והביטויים, תתבצע בדיקה מתמשכת של תועלת השימוש בהם בפועל. יוסקו מסקנות, יבוצעו שינויים במידת הצורך ותתבצענה בדיקות חוזרות וכן הלאה. כל זאת, מאפשר לייעל בהדרגה את קידום האתר במנועי החיפוש.
לסיכום
מחקר מילות מפתח מהווה פעילות שימושית מאוד בתהליך קידום אתרים ועל כן מדובר בשלב שחשוב להתייחס אליו במלוא תשומת הלב.