חוויית המשתמש (UX – User Experience) בשימוש באתר שלכם, היא היבט קריטי של תכנונו. במה הדבר מתבטא?
זמינות ומהירות
ראשית, האתר צריך להיות זמין. בנוסף לכך, מהירות טעינת הדפים השונים שלו ובעיקר עמוד הבית, חייבת להיות סבירה. בעזרת CDN תוכלו לשדרג את חווית המשתמשים באתר שלכם. פירוש ראשי התיבות הוא Content Delivery Network וכשמה כן היא – רשת שמסייעת להגשת תכנים לאתרים.
אמינות ומוניטין
אתר שזמין תמיד ושמהירות טעינתו היא באופן קבוע טובה, מסייע לקידום תדמית אמינה ואיכותית. ההיפך מזה יקרה כמובן, אם הביצועים מבחינות אלה יהיו גרועים. נוסיף, כי מדובר ברושם הראשוני שמקבלים על אתר. רושם זה, הוא פעמים רבות תוצאה של האינטראקציה הראשונה שיש ללקוח עם החברה שלכם.
הבאת לקוחות
תארו לעצמכם לקוח פוטנציאלי, שמחפש במהירות בעל מקצוע מהסוג שאתם מציעים, בכדי לתקן משהו באופן דחוף בדירה. הוא מחפש אתר – יש לכם. הוא מחפש מספר טלפון של בעל המקצוע באתר – גם יש לכם. אבל איפה? מחפש, מחפש ולא מוצא. ב"צור קשר" יש רק טופס למילוי פרטים ("ונחזור אליכם בהקדם"). אבל אין לו זמן לחכות לכך שיראו את פנייתו בטופס ויענו לה. הלקוח רוצה א (להתקשר) ואתם מספקים לו באתר בקלות רק ב, ג, ד ו"מחביאים" משום מה את א (מספר הטלפון). אולי כי יותר נוח לכם לעבור על כל הפניות מהטופס ביחד, פעם ביום. אז לכם זה נוח, אבל סביר שהלקוח ימצא את מבוקשו אצל המתחרים שלכם, בתוך דקות ספורות. והנה, הפסדתם לקוח.
שימור לקוחות
אתר שלקוחות זקוקים לו באופן קבוע, למשל לשם קבלת עדכונים שוטפים מסוג מסוים, חייב להיות ידידותי ללקוחות האלה. ככל שהוא יהיה כזה, כך הוא יתרום ל"שימור לקוחות".
מכירות
יש מצבים, שבהם האתר הוא לא רק דרך להגיע אליכם באופן ראשוני, אלא ממש חלק מרכזי בייצור ההכנסות. אם הוא למשל חנות מקוונת, שזו הדוגמא הקלאסית, ממשק משתמש גרוע ייפגע ישירות בהיקף ההכנסות.
מה מבריח אותם?
חשוב להבין, מה מבריח גולשים מהאתר ומשימוש קבוע בו. לרוב, מדובר באתר עם ממשק משתמש (UI – User Interface) מבלבל. זה עשוי להיות גם ממשק עמוס מדי ואף אתר בכל תכנים לא עדכניים או לא איכותיים מספיק.
לא מתאים לי
עוד היבט ש"מבריח" גולשים, הוא חוסר התאמה טכנית למכשירים שדרכם הם גולשים. עוד אפשרות, היא חוסר התאמה למוגבלויות שונות שמהן האדם עצמו סובל (מתקשר לנושא ה"נגישות" באתרים והתקנות השונות שמתייחסות לכך).
לסיכום
חוויית המשתמש היא היבט שחיוני לטפל בו באופן מסודר. משלב תכנון האתר, דרך בנייתו ועד הטיפול השוטף בו. יש לבדוק את נושא השימושיות מראש ובהמשך, לעודד פידבק מגולשים ובהתאם לו, לבצע שיפור מתמשך.