קידום אתרים אורגני

הקמת אתר עסקי איכותי, כרוכה בתהליך לא קצר ולא פשוט. אחרי "פרויקט" שכזה, חשוב להקדיש את מלוא המשאבים גם לקידום האתר, ולו כדי שהעבודה הקשה תשתלם והאתר יופיע במנועי החיפוש במיקומים ראשונים. אם אתם עסק מוכר עם לקוחות קיימים, האם זה באמת כל כך קריטי? אם אתם אחד משלושה בעלי מקצוע מיוחד באותה העיר, האם זה באמת משנה אם תשקיע בקידום או לא? מה זה משנה אם תופיע קצת אחרי המתחרה שלך בתוצאות? לסיכום – מדוע חשוב להשקיע בקידום אתרים אורגני? אספנו בעבורך את כל המידע החיוני.

 

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני הוא אחד השירותים היעילים ביותר לקידום העסק, וכל בעל עסק שמחזיק אתר, מוטב יהיה אם ייחשב את עלויות הקידום בתקציב השיווק. בעגה המקצועית, התחום קרוי SEO, והוא טומן בחובו מגוון רחב של פעולות שמיטיבות עם איכות האתר וממצבות אותו כאתר איכותי, סמכותי ומדויק לקהליו. בשונה מקידום ממומן, קידום אתרים אורגני הוא דבר שחשוב לבצע עוד בתהליך בניית האתר. מאחר שהיבטים שונים של הבניה משפיעים על הדירוג בתוצאות החיפוש, עדיף בכל מקרה לעשות אותם באופן כזה, שיניב את מרב התועלת ולאורך זמן. קידום אתרים אינו תהליך חד פעמי, אלא שמדובר בעבודה שוטפת על תכני האתר וביצוע אופטימיזציה למנוע החיפוש, לפיכך, מקדם האתרים שלכם ידאג להעשיר את התכנים באתר מידי חודש, לבנות קישורים מאתרים ברי-סמכא ולהתפעל את האתר שלכם באופן המיטבי.

 

להגיע לקהל היעד האידיאלי

האידיאל בפרסום, הוא לפנות ספציפית ללקוח שבו מעוניינים, באופן, בזמן ובמקום המתאימים ביותר. קידום אורגני, מהווה למעשה פרסום איכותי מאוד מבחינה זו, כי הוא מפנה לאתרך לקוחות שמתעניינים בתחום בו אתה עוסק, בדיוק כאשר הם מחפשים עליו מידע. שנרחיב? אנשים משתמשים כיום בחיפוש בכדי להגיע לבתי עסק, הרבה יותר ממה שנדמה, והם נוטים לבצע חיפוש גנרי ברשת על התחום הרצוי, ולכן המטרה היא ברורה: להופיע במיקומים הראשונים במנוע החיפוש ולו כדי שקהל היעד הרלוונטי יגיע אל האתר שלך.

עוד נציין כי לקוח קיים עשוי לחפש את שם העסק או התחום באינטרנט בכדי לברר משהו, אבל להגיע כך קודם למתחרה ולהמשיך איתו באופן קבוע. מתחרה אחר עשוי להיות מקצועית פחות איכותי, אבל להשקיע בקידום אתרים אורגני וכך יוצא שבתוצאות החיפוש הוא תמיד מוצג לפני האתר שלך. עקב כך, האתר נדחק לעמודי התוצאות האחרים – עמודים שמעטים טורחים  לעיין בהם.

קידום אתרים אורגני

אורגני נתפס כעדיף

כשלקוח פוטנציאלי רואה בראש תוצאות החיפוש, תוצאות המסומנות "מודעה", לצד כמה שבראש התוצאות הרגילות, ישנו סיכוי גבוה שהוא יעדיף את התוצאות הרגילות. זאת, מאחר שמודעה נתפסת כדבר פחות אובייקטיבי – כדבר שנמצא שם, מאחר שמישהו שילם לשם כך. תוצאת חיפוש בולטת רגילה לעומת זאת, היא דבר שהאלגוריתם של גוגל מחשיב כבולט ביחס לחיפוש שבוצע. ולהיפך – אם אתרך לא מקודם והוא מופיע במקום נמוך בתוצאות החיפוש, זה נראה לא טוב.

השפעת הסמארטפונים

צגי הסמארטפונים קטנים בהרבה מצגי PC. כתוצאה מכך, המעבר על תוצאות חיפוש שמוצגות בהם מייגע יותר ומגדיל את הנטייה להסתפק רק בתוצאות הראשונות. מאחר שנתח גדול מהחיפושים מתבצע כיום דרך סמארטפונים, הדבר מגדיל את חשיבות הקידום האורגני וכדאי לקחת זאת בחשבון.

 

לסיכום

כפי שראיתם עד כאן, לקידום אתרים אורגני יש לא מעט יתרונות, ונוסף לאלה שצוינו מעלה, טוב לדעת שישנם יתרונות נוספים (אבל זה כבר למאמר אחר). ובכן, נראה שהמסקנה די ברורה ומתבקשת מאליה: לכל בעל אתר כדאי להשקיע בכך, שהרי מדובר בפעילות שעשויה להגדיל את המכירות באופן ניכר ולסייע לאתר להופיע במיקומים הראשונים במנוע החיפוש.