מי שעוקב אחרי התחום של קידום האתרים, יודע כבר שזה תחום שמשתנה באופן מהיר, והוא נחשב לדינמי במיוחד. אנחנו נדרשים כל הזמן לרענן את דרכי הפעולה ויש לשער שגם בעתיד לא יהיה מעין 'טייס אוטומטי' אלא שתהליך הקידום יתבצע באופן ממוקד ובאמצעות פעולות שונות. עם בואה של שנת 2020, ריכזנו כמה מגמות שחשוב להכיר.
הגורמים העיקריים בתחום
למעשה, שני גורמים עיקריים דוחפים קדימה את התחום כולו. הראשון הוא היכולות הטכנולוגיות של מנועי החיפוש. אלו מתקדמות בקצב מהיר, דוגמאות לכך יהיו: זיהוי תמונות או קריאה של טקסטים או הבנה של מלל בסרטונים. בעקבות היכולות הללו, מנוע החיפוש יכול להבין דפי אינטרנט בצורה טובה יותר ולהתאימם טוב יותר לחיפושים. מבחינתנו זה אומר שינויים בדירוגים (וזה לא תמיד חדשות טובות). הגורם השני שמשפיע על העדכונים הוא התחרות בין האתרים. לדוגמא: אם בעבר חלק מהאתרים היו רספונסיביים ומותאמים לניידים, הרי שכיום, בתחומים תחרותיים, כל האתרים הראשונים כבר כאלה. זה אומר שגוגל צריכים להוסיף או לשנות קריטריונים בנוגע לחוויית משתמש. נשמע מסקרן? ובכן, באתר של עידן בן אור, תמצאו מגוון רחב של מאמרים מקצועיים בתחום, ובהחלט מומלץ לקרוא אותם בתשומת לב על מנת להכיר את התחום על בוריו.
סמכות אתר
סמכות אתר היא אחד הנושאים החשובים ביותר לאתרי פיננסים, רפואה, חדשות והרשימה עוד ארוכה. בשנת 2020 תמשיך המגמה של מעבר מהתבססות על קישורים חיצוניים לאתר עצמו. שימו לב, קישורים חיצוניים עדיין ישמשו כמדד ולכן אל תזניחו אותם. גוגל נותנים דגש על הEAT – כלומר: Expertise, Authoritativeness, Trustwothiness
מומחיות
מידע חשוב שניתן באתר שלכם צריך להינתן על ידי גורם סמכותי. זאת ניתן להשיג באמצעות כותבים מומחים שמביאים את הדברים בשמם המלא כאשר הרזומה המקצועי שלהם מגבה את הדברים שנכתבים על ידם. אתרים ששייכים לארגון סמכותי יכולים כמובן לספק תוכן איכותי כשחשוב לדאוג שהם לא חורגים מתחומי הנושאים שבסמכותם (משמע, כותבים על נושאים שאינם בגדר התחום שבו הם מתמחים).
מהימנות
אם אתם מספקים נתונים שונים, דאגו לבדוק אותם. לגוגל יש אפשרות לבדוק נתונים בכל מיני דרכים, החל המצלבות שונות ועד להתנהגות הגולשים באתר עצמו.
סמכותיות
הסמכותיות של התוכן הספציפי נגזרת מכמה גורמים: מסמכותיות האתר, משילוב של סיגנלים שונים בתוכן או לידו כולל רשתות חברתיות ועוד.
לבסוף, בכל זאת מילה על סמכותיות שמגיעה מחוץ לאתר: ב2020 תמשיך המגמה של ערכים בוויקיפדיה. אם אתם יכולים לקבל שם איזכורים, עשו זאת. זה יכול להיות מישהו שעובד בארגון שלכם, מוצר שאתם מתעסקים איתו, המיקום שלכם או פרוייקטים בהם השתתפתם. אזכור בוויקיפדיה הוא סיגנל מאד חשוב לסמכותיות אתר כי גוגל מבין שכל ערך נבדק בצורה דקדקנית.
חיפוש ויזואלי
הכוונה כאן היא לחיפושים שמשתמשים בתמונות או בעדשת המצלמה בכדי להגיע לתוצאות. זהו נושא שנמצא עדיין בשלביו הראשונים ולכן זו הזדמנות נהדרת להיכנס אליו. אנשים מחפשים כל מיני דברים בחיפושים כאלו, למשל: מבנים ומונומנטים מוכרים, מותגים ולוגואים שונים, חיפושי טקסטים כגון תכולת מזון או תפריטים ועוד.
דאגו לתוכן חזותי מעולה ולתגיות מטה שמשלימות אותו. זה יעזור לגוגל להתאים את אותם חיפושים לתוכן שבדף שלכם ויקדם אתכם. יש לציין שחיפושים ויזואליים הם כבר כן עניין שקיים בנפח משמעותי ובשנת 2020 הוא לבטח יקבל תאוצה.
חיפושי קול
זו מגמה שכבר נמצאת בתנופה וב2020 היא רק תתעצם. מה שזה אומר מבחינתנו זה להתאים את התוכן לחיפוש קול בצורת שאלות. נסו לשלב תוכן עם שאלות ותשובות למשל. זה יעזור לגוגל לתת את האתר שלכם כתשובה לאותן שאלות. חלקו את התוכן לנושאים קטנים שמהווים תשובות אותן גוגל יכול להציג ולהקריא.
חיפושי קול יקבלו מענה רק מהדפים הראשונים ממש ולכן חשוב להתכונן ולהיות שם. נסו לאתר טקסטים כבדים באתר שלכם ולשנות אותם כך שישמעו טוב כאשר מקריאים אותם.
לסיום נזכיר מגמה שנמשכת כבר זמן מה וגם היא תהיה איתנו ב2020 – גוגל מנסים לאתר את הכוונה שעומדת מאחורי החיפוש ולתת לה מענה. זה אומר שאנחנו צריכים להבין מה עומד מאחורי החיפושים, לבצע מחקר מילים ולהתאים את התוכן לזה. כוונה (INTENT) היא מה שהגולש רוצה להשיג על ידי התוכן או אפילו המוצר. תסכימו איתי שאף אחד לא באמת מחפש אטמים לחלונות, מה שאנשים רוצים זה למנוע חדירת רוח קרירה בחורף. זה אומר שאנחנו מוכרים להם אטמים אבל בונים את התוכן מסביב לרעיון של בית חמים ונעים. שתהיה שנה של התקדמות בתוצאות החיפוש!