קידום אתר עמותה

גיוס כספים, הוא נקודה קריטית עבור עמותות רבות. הן לא יכולות לתפקד בלי זה. אם העמותה הקימה אתר, הדבר עדיין לא אומר שמופקת ממנו תועלת של ממש. כיצד קידום אתר כזה, יכול לסייע לגיוס כספים?

מקורות מימון

עמותה שונה מעסק ממוצע מבחינת מקורות המימון שלה. עם זאת, היא עדיין זקוקה להכנסות מסוג כלשהו בכדי לתפקד. קידום אתר העמותה, הוא חלק מהתהליכים למציאת מקורות מימון. זאת, תוך התחשבות בהיבטים רגילים של מימון עמותות, דוגמת דמי חבר, תרומות ולעתים גם סיוע ממשלתי.

לשווק בזול

בין ערוצי השיווק השונים, אתר וקידומו מהווים ערוץ זול יחסית, ביחס לתועלת שמתקבלת. נקודה זו חשובה, מאחר שלעמותות יש לרוב משאבים מוגבלים יותר מאשר לעסקים מסחריים. לכן, לא מפתיע, שעמותות רבות בוחרות להקים אתר אינטרנט.

לבלוט בשטח

אתר אינטרנט עוזר להתבלט בשטח. זאת, בתנאי כמובן שמקדמים אותו. אחרת, איש לא ידע עליו, אם מדובר רק באיתור מידע באמצעות מנוע חיפוש. ייתכן שהמחשבה על עמותה, נשמעת שונה מדי מהקונספט של עסק מסחרי ולכן, גם מושג השיווק נשמע לא כל כך שייך לנושא. בפועל, שיווק רלבנטי מאוד לעמותות, מאחר שישנה תחרות ביניהן על תשומת לב הציבור. למרות נכונות רבה בציבור הישראלי לתרום, הישראלי בכל זאת תורם באופן שקול ומחושב. לא ייתרמו לכולם. לכן, כפי שיש תחרות בה כל אחד מנסה לבלוט בשטח עם התרמה טלפונית למשל, כך גם באינטרנט, עם אתרים וקידומם.

קידום אתר עמותה

לספק אינפורמציה

אתר עמותה מסייע לה לספק מידע לציבור, באופן מהיר, ישיר וגמיש. קידום במנועי חיפוש, מקל על הציבור למצוא את המידע הזה ולהגיע לאתר. בכך, הוא גם מחזק את המודעות הציבורית לקיומה של העמותה ולפעילותה. תוצאה משנית של תהליך זה, היא נכונות רבה יותר לתרום.

יתרונות הקידום באמצעות תוכן

"קידום באמצעות תוכן" (בעיקר טקסט) מהווה כיום אמצעי עיקרי לקדם אתרים בתוצאות מנועי החיפוש. גישה זו, מחייבת הפקת תכנים מתמדת שיכול לבוא לידי ביטוי באמצעות בלוג איכותי באתר, תוך שמירה על איכות התכנים. כתוצאת משנה של פעילות זו, זוכה העמותה לחשיפה מוגברת של מסריה, מאחר שהם יהיו באופן טבעי במרכז ה"תכנים". בנוסף, ההגעה לראש תוצאות החיפוש, תחזק את התדמית האיכותית של אתר העמותה, כמקור מידע אמין. שני אלה, מעודדים תרומה.

המענקים של גוגל

חברת גוגל מציעה תכנית מיוחדת למענקים לעמותות, עבור פרסום אצלה וכדאי לקחת זאת בחשבון. על פי אתר החברה, התכנית מאפשרת לפרסם מודעות ללא מטרות רווח באמצעות Google Ads בשווי כולל של USD $10,000 בחודש. החברה מציעה גם אפשרות של פרסום בשווי של עד USD $40,000, במסגרת תוכנית מיוחדת בשם Grantspro.

לסיכום

לרוב, לעמותות כדאי להקים אתר. אם כבר מקימים אתר כזה, קידומו הוא השלב הבא המובן מאליו והוא יסייע גם לגיוס הכספים.