לא בטוחים מהי "גרסת מטמון טקסטואלית", או למה מתכוונים כשאומרים "בניית קישורים"? הגעתם למקום הנכון. ריכזנו בעבורכם מושגים חשובים מעולם השיווק הדיגיטלי, שכדאי ורצוי להכיר.
א
אופטימיזציה – שורת פעולות שמבצעים באתרי אינטרנט, על מנת להתאים את האתר למנוע החיפוש באופן האופטימלי ביותר. מונח שלקוח מתוך תחום ה- SEO (קידום אתרים אורגני).
איקומרס – מסחר אלקטרוני, שמתבצע באופן מקוון.
אלגוריתם – קוד מסוים במנועי חיפוש ורשתות חברתיות, שמשתנה ומתעדכן כל הזמן. כמו האלגוריתם של מנוע החיפוש "גוגל", או האלגוריתם של הרשתות החברתיות.
ב
בניית קישורים – אסטרטגיה שלקוחה מתוך תחום ה- SEO, ומטרתה לייצר קישורים חיצוניים ופנימיים באתר במטרה לקדם אותו במנוע החיפוש.
ביטויים – המונח "ביטויים" מתחבר אף הוא לתחום ה- SEO, כשמדובר על ביטוי אותו מעוניינים לקדם במנוע החיפוש, על מנת להוביל את קהל היעד אל האתר המקודם. פה נציין שישנם גם ביטויי זנב ארוך, שהרי מדובר על ביטויים מורחבים (למשל הביטוי הוא "עבודות שיפוצים", וביטוי זנב ארוך יהיה "עבודות שיפוצים במחירים טובים").
ג
גוגל – מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בישראל ובעולם. כיום, לחברת "גוגל", יש לא מעט שירותים מעולים, כמו "גוגל מפות", "גוגל תרגום" וכו'.
גרסת מטמון טקסטואלית – גרסה טקסטואלית של האתר, או במילים אחרות – הדרך שבה גוגל קורא את האתר.
ד
דומיין – כתובת אינטרנט ייחודית לאתר מסוים.
דף נחיתה – עמוד שקיים באינטרנט ונבנה למטרות מסוימות, לרוב כדי לאסוף לידים לשירות או מוצר מסוים.
ה
האשתג – ההשתאג (תגית) מסומן באמצעות #, והוא פופולארי בעיקר ברשת החברתית "אינסטגרם". הוא חלק בלתי נפרד מקידום אורגני בפלטפורמה זו, והוא מאפשר למצוא תכנים רלוונטיים בנושאים מסוימים.
החלפת קישורים – פעולה שמתבצעת כחלק מאסטרטגיית בניית קישורים (ראו ערך), ומטרה להחליף קישורים עם מקדמי אתרים נוספים, על מנת ליצור רשת של קישורים חיצוניים לאתר המקודם.
ו
ויראלי – כינוי לתוכן דיגיטלי מסוים שהפך לפופולארי ברשתות השונות, והופץ בתפוצה רחבה.
וויקס WIX – מערכת לבניית אתרים בקוד סגור, ידידותית למשתמש, ומאפשרת לבנות אתרים בקלות. יש לה גם גרסה חינמית.
וורדפרס – מערכת לבניית אתרים בקוד פתוח, דרכה ניתן לבנות אתר גם ללא ידע מקדים בתכנות (באמצעות תוספים שונים ותבניות עיצוב ייחודיות).
ז
ח
ט
טייטל – תגית אותה ניתן לראות במנוע החיפוש, והיא למעשה האינטראקציה הראשונה של הגולש עם האתר. ניתן לכתוב תגית טייטל עד 60 תווים בלבד.
י
יחס המרה – מונח זה מתייחס לפער בין כמות הגולשים שנכנסים לאתר, לבין אלה שמשאירים ליד או מבצעים רכישה (או כל פעולה אחרת שנחשבת המרה).
כ
כותרות H – היררכיית כותרות בתוך האתר, כשהכותרת העיקרית היא H1, כותרות משנית יוגדרו כ- H2, וכן הלאה.
ל
ליד – פנייה חדשה מגולש, שעשוי להיות לקוח פוטנציאלי. הפנייה יכולה להתבצע דרך הרשתות החברתיות, עמוד נחיתה, עמוד "צור קשר" באתר וכו'.
מ
מילות מפתח – בהמשך ישיר למונח "ביטויים" (ראו ערך), מדובר על מילות מפתח שמסייעות לקדם את האתר במנוע החיפוש. הן נבחרות לפי מחקר מילים שמתבצע בתחילת תהליך הקידום.
מפת אתר – מונח מתוך תחום ה- SEO. המפה מאפשרת לראות את עמודי האתר באופן ידידותי.
נ
ניהול מוניטין – שורת פעולות שמתבצעות על מנת לנהל מוניטין של אדם או חברה ברשת, לרוב כדי לדחוק תוצאות שליליות.
ניוזלטר – דיוור שנשלח לרשימת תפוצה מוגדרת. חלק בלתי נפרד מתחום השיווק הדיגיטלי, ומשרת בעיקר בעלי אתרים או בעלי עסקים.
נגישות אתרים – התאמה ייחודית של אזורים באתר לבעלי מוגבלויות. במרבית האתרים, ההתאמה הזו היא בגדר חובה.
ס
סרץ' קונסול – כלי ייחודי שמשמש מקדמי אתרים, ומאפשר לעקוב אחרי ביצועי האתר ושגיאות/בעיות טכניות שונות.
ע
עמוד 404 – עמוד שמבשר על שגיאה באתר. בדרך כלל יופיע אם עמוד מסוים נמחק, או שכתובת ה- URL איננה תקינה.
עדכוני גוגל – אחת לכמה זמן מתבצעים עדכוני אלגוריתם בגוגל. העדכונים הללו משפיעים על קידום האתר ועל המיקומים במנוע החיפוש.
פ
פירורי לחם – מעין סכמה (עם קישורים), שמאפשרת לגולש לראות היכן הוא ממוקם בתוך האתר, ואילו עמודים נמצאים לפני העמוד המסוים שבו הוא נמצא (מבחינת היררכיה).
פוטר – התפריט התחתון של האתר.
צ
ק
קידום אתרים אורגני – או בעגה המקצועית SEO. פעולות ברמה הטכנית וברמת התוכן שמתבצעות באתר, ומסייעות לו להתקדם בדירוגים במנוע החיפוש.
קוד פתוח/קוד סגור – מונח מתחום בניית אתרים. מתאר פלטפורמות שונות לבניית אתרים, כשחלקן מאפשרות בניית אתר בקוד פתוח (ניתן לערוך, לבצע שינויים ולהעביר את האתר לפלטפורמה אחרת), וחלקן בקוד סגור (לא ניתן לבצע כל שינוי שרוצים, והאתר שייך לפלטפורמה עצמה).
ר
רשתות חברתיות – מעין קהילות אינטרנטיות, לרוב בעלות קונספט מסוים, כמו "פייסבוק", "אינסטגרם", "פינטרסט", ,יוטיוב" וכו'.
רימרקטינג – שיטה מיוחדת לשיווק ושימור לקוח (או גולש פוטנציאלי). באמצעות קוד מסוים, ניתן להציג מודעות ופרסומים לגולשים שביקרו באתר.
ש
שיווק דיגיטלי – פעולות שיווקיות שמתבצעות באינטרנט. השיווק הדיגיטלי מונה שלל תחומים, כמו קידום אתרים אורגני, ניהול רשתות חברתיות, רשימות תפוצה ועוד.
ת
תגית ALT – תוכן או תיאור קצר שיש להוסיף לכל תמונה שעולה באתר, גם כדי שגוגל יוכל לדעת מה יש בתמונה עצמה, וגם לצרכי נגישות.
תוכן משוכפל – תוכן כפול או מועתק, שנמצא בשני אתרים (או יותר) במקביל.