מדהים שעסק יכול במשך שנים להמשיך ולמכור בדיוק את אותו השירות, אך בו זמנית אפיקי השיווק משתנים ללא היכר, או לכל הפחות הם אמורים לעבור מהפך וליישר קו בהתאם לטרנדים השיווקיים, וזאת כי העובדה היא שהטכנולוגיה מובילה אותנו (הקהל שצורך מידע) להשתנות באופן דינאמי, כך שאם פעם היינו עוברים על כל המודעות שבעיתון, הרי שכיום תרגלנו יכולת מפותחת לאתר את אותו איקס שחור שליד הפרסומת (זו שקופצת ללא בקשה) וללחוץ עליו, פשוט כי השפע השיווקי גורם לנו להגן על זמננו הפנוי – אנו כבר לא מוכנים לצרוך כל פרסומת, ופה תחום השיווק עומד מול אתגר לא קטן.
שיווק מתוחכם ומדויק
היכן בכול זאת אפיקי השיווק נשארו יעילים ומהי מגמת השיווק לשנת 2019? ובכן ראשית נשלים את הנקודה שכבר העלנו – השיווק הנוכחי צריך להיות הרבה יותר חכם, משמע צריך להעניק ללקוח תחושה שהוא צורך את הפרסומת מרצונו, אם כי היא מעניינת, מסקרנת, מועילה או מהנה, משמע כיום יש הרבה יותר מקום לשיווק האורגני החכם, אך גם לשיווק הממומן יש חלק מהותי במשוואה – כל עוד הוא מתוחכם ומדויק. מכאן שאם לצורך הדוגמה נבחן מה קורה ביוטיוב, נמצא שעד לא מזמן הוא שימש רק עבור הנאה וקידום אישי של אמנים, אך כיום יחסי ציבור ביוטיוב הם כבר חלק מהותי מהמשוואה של עסקים רבים.
מה שהצרכנים מחפשים
אם נישאר בדוגמה של יוטיוב, נבחר להסביר באמצעותה מה נדרש כיום מעולם השיווק הדיגיטלי. ובכן לקידום סרטונים ביוטיוב יש יתרון מובהק על פני שיווק של סרטונים בפייסבוק, וזאת כי אלו נשארים במערכת זמן רב, ניתן לאתר אותם באופן יזום, וכל עוד האלגוריתם של גוגל מוצא שהם איכותיים ורלוונטיים, הוא יעלה אותם לראש תוצאות החיפוש (של גוגל). מכאן שראוי ללמוד מספר עובדות חשובות אודות אפיקי השיווק הרלוונטיים כיום: אנשים אוהבים שליטה, חשוב להם למצוא באופן יזום מידע, מוטב לנצל את האינטרנט כמחסן (אם כבר השקענו בשיווק אז שיישאר נגיש) ושיווק אורגני בגוגל עדיין מאוד מהותי.
קידום אורגני וממומן
בין אם פועלים בפייסבוק, בגוגל, ביוטיוב וכדומה, קידום אתרים אורגני כובש את חזית הבמה ונמצא כיעיל ביותר. מדוע? הוא כולל אופטימיזציה מדויקת ומעניק ללקוח בדיוק מה שהוא רוצה – תכנים איכותיים ורלוונטיים ובעיקר תחושת שליטה: הלקוח מחליט איזה ידע לצרוך, איפה וכמה. אין ספק כי SEO ילווה אותנו גם בשנת 2020, ויהווה את אחד מאפיקי השיווק האידיאליים ביותר לעשור הקרוב. מצד שני, גם קידום ממומן הנו חלק אינטגראלי מהמשוואה, אם כי כפי שציינו יש להיות מאוד מדויקים, וזאת בכדי לא לשלם מבלי לראות תוצאות.
הוויזואליות היא מלכת הכיתה
העובדה היא שרובינו מבלים חלק ניכר מהיום ברשת חברתית כזו או אחרת ועל כן זה רק הגיוני שגם השיווק יתקוף באותן חזיתות, כאשר שיווק חכם מבין באיזו רשת חברתית מוטב להתמקד, בהתאם למאפיינים של קהל היעד. לבסוף נציין שעם כל הכבוד למילה הכתובה, הרי שתמונה אחת שווה אלף מילים, ועל כן סרטון קצר שווה הרבה יותר, במיוחד בעידן בו אנו חיים.