בעידן הטכנולוגי של היום, כל דבר נמצא ברשת האינטרנט בין אם מדובר על מידע המשמש לצרכים עסקיים, מידע המעניק למידה וידע נוסף ואפילו לצורך צרכים אישיים הנעשים מרחוק כמו רכישת מוצרים באופן מקוון, ביצוע פעולות בחשבונות בנק, העברת מידע מאחד לשני ועוד מגוון פעולות נוספות.
אין ספק כי נוסף לרכישת מידע מועיל ורלוונטי שמצוי ברשת בצורה נגישה, מדובר על דברים שמקלים על כל אחד מאתנו מבחינת ההתנהלות השגרתית, ומקצרת את הזמן באופן האידיאלי ביותר. מכיוון שהגולשים רגילים לחפש מידע ברשת האינטרנט, כל העסקים והחברות העבירו את הנוכחות שלהם גם לרשת כדי להיות כמה שיותר נגישים וחשופים ללקוחות החבר, וגם ללקוחות חדשים פוטנציאלים.
מהו בלוג
כדי לקבל חשיפה כמה שיותר גדולה ואיכותית ברשת, עסקים מבססים את הנראות שלהם בעזרת אתרי אינטרנט איכותיים ומעניינים שנמצא בהם כל המידע הרלוונטי הנוגע לעסק כמו מידע כללי, יתרונות החברה, מבצעים והטבות אטרקטיביות, דרכי יצירת קשר וגם בלוג.
בלוג, ובשמו הרשמי בעברית יומן רשת, הוא חלק מאתר אינטרנט בו מפורסמים מגוון מאמרים, חדשות ותכנים הנוגעים לאתר בו הבלוג מפורסם. קיימים סוגים שונים של בלוגים ברשת, כאשר העיקריים בהם אלו בלוגים למטרות עסקיות ובלוגים למטרות אישיות.
מכיוון שהבלוג נמצא כחלק מאתר האינטרנט, הוא מהווה פלטפורמה חשובה ופומבית המעניקה לציבור הגולשים מידע אינפורמטיבי הנוגע לתחום בו האתר עוסק, וכך גם הגולשים יכולים להתרשם מערכי החברה ומקצועיותה בתחום. זוהי דרך מצוינת עבור בעלי עסקים להעביר לגולשים את יתרונות וערכי החברה, וכך גם להציג להם היכרות ומודעות טובה ואיכותית יותר עם החברה.
חשיבות הבלוג לתהליכי SEO
נוסף על הערך האינפורמטיבי והערכי של בלוג באתר אינטרנט לצרכי מיתוג, הבלוג מהווה דרך יעילה לתהליכי קידום אתרים אורגני. בעולם התחרותי שיש כיום ברשת, כל בעלי האתרים רוצים להופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. כדי שאתר אינטרנט יבלוט מעל כולם ויופיע בדירוגים הראשונים, יש צורך לבצע תהליכי קידום אורגני (SEO) איכותיים שיסמנו לזחלן של גוגל כי מדובר באתר איכותי שמעניק לגולשים חווית משתמש טובה ויעילה. דוגמא לבלוג טוב שמביא תנועת גולשים עירנית זהו הבלוג של דניאל זריהן – בתחום ה-SEO.
חלק מאותם תהליכי SEO נוגעים למבנה ונראות של האתר, וגם לתכנים המופיעים בו בכל חלקי האתר וכמובן גם באזור הבלוג בו מפורסמים המאמרים. ככל שמדובר בתכנים יותר מעניינים ורלוונטיים, כך הם ימשכו יותר גולשים אליהם והתנועה אל האתר תהיה גבוהה יותר. זהו דבר שגוגל יכול לזהות, וכך להעניק לאתר האינטרנט עדיפות במיקומים.
כותרות מעניינות וקישורים פנימיים
נוסף על התכנים האיכותיים המפורסמים בבלוג, ישנן כמה פעולות SEO בסיסיות שניתן לעשות באמצעות הבלוג, וכך להעניק לאתר קרש קפיצה נוסף לעבר המיקומים הראשונים בגוגל. אחת מהן היא הכותרת הראשית של עמוד הבלוג באתר. כדי שהגולשים ימשכו להיכנס אל הבלוג שלכם, חשוב להראות להם כי מחכים להם תכנים מעניינים ששווה לקרוא אותם. כותרת העמוד מופיעה בתוצאות החיפוש של גוגל (הכותרת הסגולה והבולטת בתוצאות), ומתחתיה מופיע תיאור קצר.
ניתן להגדיר את הכותרת של העמוד בקלות בכל מערכת ניהול תוכן, כמו וורדפרס, וכך גם ליצור עניין כלפי הגולשים וגם לבצע פעולה שיכולה להשפיע לטובה על הקידום של העמוד בגוגל. לשם כך הקפידו על כמה כללים חשובים – בחרו כותרת בעלת 60 תווים כדי שלא תיחתך ותופיע במלואה בתוצאות, הכותרת צריכה להכיל את מילת המפתח המרכזית שאותה תרצו לקדם, ובנוסף השתדלו להיות יצירתיים בבחירת המסר של הכותרת כדי ליצור סקרנות אצל הגולשים.
פעולה נוספת וחשובה לתהליכי SEO קשורה לנושא הקישורים הפנימיים באתר. קישורים אלו לא רק מסייעים לגולשים להתמצא בכל התוכן והדפים הקיימים באתר, אלא גם משפיעים מאוד על תהליכי השדרוג של האתר וביסוסו כאיכותי מבחינת גוגל. לכן בכתיבת התכנים לבלוג שלכם, הקפידו לכלול גם קישורים למגוון עמודים או פוסטים אחרים המופיעים באתר. את הקישורים תוכלו להטמיע באמצעות טקסט עוגן רלוונטי, כך שלחיצה עליו תוביל ישירות אל אותם עמודים ותכנים שכיוונתם אליהם.
מה הקשר בין בלוג איכותי לרשתות חברתיות
כידוע, לרשתות חברתיות יש היום כוח והשפעה גדולה. תוכלו גם אתם לנצל זאת לטובת קידום האתר שלכם בעזרת הוספת כפתורי שיתוף בבלוג העסקי. כמובן שאותם כפתורי שיתוף מוכרחים להופיע באופן דיפולטיבי באתר, אך חשוב גם להוסיף אותם בסוף כל פוסט שמופיע בבלוג שלכם.
הרי אם כבר השקעתם בטקסטים איכותיים ומעניינים בבלוג, אתם מוכרחים גם להפיץ אותם לכמה שיותר גולשים ולהגדיל את החשיפה אל האתר והמותג שלכם.